Interjú – The Naan Design – Magyar tervezők nyomában

Hihetetlenül nagy megtiszteltetés volt számomra, mikor Litvin Natasa divattervező igent mondott a felkérésemre, hogy interjút adjon nekem! Nati -ban egy nagyon kedves, szókimondó, határozott és a munkája iránt alázatos embert ismerhettem meg!  Fogadjátok szeretettel a vele készített interjúmat!

Mesélj egy keveset magadról! 

Az ELTE Társadalomtudományi Karán végeztem itt Budapesten. A társadalmi és gazdasági összefüggések és azok rendszereit mindig érdekesnek találtam. 12 éve EU-s projektekkel foglalkozom. Megoldás centrikus embernek tartom magamat, nem hiszek a lehetetlenben. Talán ebből is fakad, hogy mindent igyekszem többféle szemszögből megfigyelni és értelmezni.

2. Mindig is tudtad, hogy ékszertervezéssel szeretnél foglalkozni?

Gyerekkoromban ruhákat és épületeket rajzolgattam, tervezgettem…de az élet másfelé sodort. Ennek a kanyarnak köszönhetően szert tehettem olyan készségekre és tapasztalatokra, amivel a művész emberek jelentős hányada nem rendelkezik, gondolok itt az üzleti gondolkodásra. A brand megalakításával az volt a célom, hogy azzal a másfajta látásmóddal, amivel rendelkezem, valamit adjak, szolgáljak az emberek felé.

13632764_10205309885461644_155708418_o

3. Te magad készíted az ékszereket vagy csak megtervezed őket? Van társad akivel közösen dolgoztok?

Alapjában, nem az ékszerek megtervezése az első, hanem amit közvetíteni szeretnék, a mondanivaló. Ezek után építem rá a megálmodott formavilágot, színeket, funkcionalitást, figyelembe véve az „élmény centrikusságot”. Én tervezem, készítem őket, mindegyik darabját.

4. Van műhelyed, ahol készülnek az alkotások?

A lakásom – egyelőre. Folyamatban van műhely…

13590402_565468566991635_3918689873312075288_n

5. Mikor alakult ki a saját stílusod?

A stílus egy meghatározó jegy. Ami vagy van vagy nincs.

6. Hogyan születik meg egy kollekció? Milyen tematika alapján?

Amikor egy kollekció kialakulóban van a fejemben, rendszerközpontúan épül fel, így gondolkozom. Erre jó példa az első, ami alapjáraton 3 különálló, de mégis egymásra épülő kollekció: Plume Basic, Plume Toché, Le Toucher de Luxe, ami már egy magasabb szinten értelmezhető prémium darabokból áll. Ilyen koncepcióval se itthon, se külföldön nem találkoztam, ez is egyedülálló a The Naan Design-ban. A kollekciók, jelen esetünkben mára már inkább termékvonalaink gondolatvilága jóval korábbi… vannak jegyzeteim, mondatok, szavak amiből táplálkozom.

13617454_10205309889501745_2034612319_n

7. Fontos számodra, hogy olyan ékszerek készíts, amelyeket mások még eddig nem?

Azt tartom szem előtt, hogy az általam megtervezett és kivitelezett dolgok, jelen esetben ékszerek – értékközpontúak legyenek, többlet jelentés tartalommal bírjon, élményt szerezzen viselőjének.

8. Mikor alakult meg a márka? Mit jelent számodra a márka neve? Minek a hatására kezdted el a tervezést?

2015-ben alakult, bár a márka gondolata jóval korábban megfogant. A márka esszenciája a művészi értékek közvetítése és fontosságának elismerése. Azt szeretném, ha a márka egy organikus, instant lelki táplálék lenne a vásárlók számára. A névben megjelenő naan, az indiaiak egyik alapvető tápláléka, egyfajta kenyér. A kenyér a világ legtöbb kultúrájában megtalálható valamilyen formában, ezáltal egy „láthatatlan” összekötő kapocs az emberiség között. A márka értéket képvisel és megtestesít, az értékek pedig inspirálják a megjelenést.

13625344_10205309889461744_566930983_n

9. Milyen volt a kezdet?

Kőkemény. Belépni egy piacra, függetlenül, hogy mekkora előzetes felkészülés előzte meg, mindig kockázat és izgalom. A kezdet, azaz tavaly volt az első bemutatkozása a brandnek. Lehetőségünk volt októberben a Roma Fashion Week keretében bemutatni az idei évi 2016/17 FW téli kollekciónkat a nagyközönség előtt. A felkérés és a kiutazás előtt volt kb. 1,5 hónap. Ezalatt megszületett a prémium ékszerkollekció és amit mindenki meglepődéssel fogad azóta is, azok a ruhák…Saját tervezésű, modellezésű, általam szabott selyem, muszlim ruhákban vonultak ki a modellek… Röviden: Az alvás luxusnak számított!

10. Mi az, ami inspirál a mindennapokban? Mikből merítesz ihletet?

Nem inspirálódom, impressziókból és impulzusokból táplálkozom. A branden keresztül egyfajta tükröt tartok, mely egy motiváló közeg akar lenni a nők számára.

13624578_10205309889581747_1958291630_n

11. Melyek azok a színek, formák, anyagok amelyeket a legtöbbször használsz?

…mivel az elején vagyok… bőr, fém, arany szín.

12. Mi volt a legnagyobb sikerélményed a márkával kapcsolatban?

Alapvetően a siker egy relatív fogalom. Mást jelent másoknak és mást jelenthet nekünk, a brand mögött állóknak. Számomra a siker egy adott, épp Mostban zajló mérföldkő, amit meg kell élni, építkezni belőle és haladni tovább. A felismerés, hogy a sikerekhez, a kudarcokon át vezet az út, amelyek tükröt mutatnak és megerősítenek. A legnagyobb sikerem (a márka első napjától fogva is), hogy tudom, képes vagyok a nézőpont váltásra bármilyen körülmények között.

13. Hogyan zajlik az elkészítési folyamat? Milyen technikával készülnek az ékszerek?

Kézzel készül a legapróbb folyamat is. Erről tervezünk egy kisebb videót készíteni, hogy az érdeklődök is betekintést kapjanak.

13618094_10205309889541746_2071957646_n

14. Követed-e a folyamatosan változó trendeket vagy inkább a saját stílusod szeretnéd érvényesíteni?

A trendek vezérfonalak, lehet belőle csipegetni, ha valaki szeretne. A stílus a meghatározó.

15. Mit gondolsz a hazai tervezőkről? Van kereslet a termékeikre?

A hazai piac egy mikro terület… Ez egy rendkívül összetett kérdés… 🙂 

16. Jövőbeni tervek.

Folyamatos fejlődés!

Ha kedvet kaptál egy kis nézelődéshez az ékszerek között, itt megteheted: http://thenaandesign.com/

11201369_471204349708630_303836233_o

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s